Mètode i procés de treball

L’elaboració del Pla Director s’ha dut a terme entre els mesos de febrer i novembre de 2017 i s’ha estructurat en una etapa prèvia o d’Avantprojecte i quatre etapes de preparació:

  1. En la primera etapa es va fer una anàlisi general de la situació de partida, enfocada a mostrar i documentar la necessitat del projecte, des del reconeixement de la situació tècnica i econòmica dels sistemes d’informació i el punt de vista de les necessitats percebudes pels diferents actors del SISCAT. També en aquesta etapa es van revisar les experiències internacionals més recents de planificació estratègica de sistemes d’informació al sector de la Salut.
  2. La segona etapa es va adreçar a establir la visió de futur dels sistemes d’informació, és a dir, els trets específics que hauria de tenir el nou model d’informació i gestió de les dades del SISCAT per tal d’assolir els objectius establerts al Pla de Salut. En aquesta etapa es van recollir les aspiracions de la comunitat sanitària mitjançant un seguit d’entrevistes i una jornada participativa, que es va celebrar el 12 de Juliol de 2017 i va comptar amb l’assistència de professionals del SISCAT de diferents perfils. L’anàlisi de la diferència (el gap) entre la situació desitjada i la situació actual dóna lloc a una primera definició de les iniciatives estratègiques (o “projectes tractors”) que hauran de constituir el full de ruta a recórrer per assolir la visió.
  3. En la tercera etapa s’executa el pla de desplegament d’aquestes iniciatives a través de grups específics de treball, formats per personal de perfil tècnic i funcional del propi sistema, sota la coordinació d’una Oficina de Projecte. Els resultats són la caracterització de la iniciativa amb diferents nivells de profunditat segons la seva criticitat i un pla d’acció específic per a cadascuna. En aquesta etapa hi ha participat un gran nombre de professionals proposats per la direcció de projecte o convidats per les associacions que representen les diferents entitats del sector.
  4. En la quarta etapa s’integren els resultats dels grups de treball, es prepara el pla de desplegament i s’identifica el full de ruta i els factors crítics per tal d’assegurar una execució exitosa.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s